Widoczność w Internecie

Tadeusz prowadzi sklep stacjonarny z ubraniami dla kobiet. Postanowił rozszerzyć działalność o sklep internetowy. Dotychczas prezentacja jego produktów odbywała się wyłącznie w witrynach sklepowych. Klientki przechodząc obok sklepu spoglądały z zaciekawieniem na wystawę i zachęcone ekspozycją wchodziły do sklepu. Tadeusz zaczął się zastanawiać, jak osiągnąć ten sam efekt w on-line? Jak zadbać o widoczność w Internecie?

Tadeusz zaczął od prawidłowej konfiguracji Wizytówki Google. To narzędzie, które pomoże dotrzeć klientkom zarówno do sklepu stacjonarnego oraz internetowego. Co zrobił w wizytówce, żeby spełniała Swoje zadanie? Trochę tego było:

  • wypełnił wszystkie pola w formularzu wizytówki,
  • uzupełnił informacje o oferowanych produktach i usługach,
  • wstawił aktualne zdjęcia,
  • poprosił klientki o wystawienie opinii w wizytówce,
  • odpowiedział na każdą opinię,
  • regularnie aktualizuje i uzupełnia treści na wizytówce.

Następnie założył Fanpage sklepu na Facebooku. Dowiedział się, że pozwoli to dotrzeć do potencjalnych klientek, które spędzają długie godziny na przeglądaniu Facebooka. Tutaj Tadeusz stosuje następujące narzędzia:

  • publikuje wpisy ze zdjęciami przykuwającymi uwagę,
  • publikuje treści angażujące społeczność,
  • publikuje filmy, relacja, live,
  • umieszcza ankiety, pytania, odpowiedzi,
  • pozyskuje referencje od swoich klientek,
  • używa Chat Bota do komunikacji ze społecznością.

W kolejnym kroku założył profil sklepu na Instagramie. Używa Instagrama do inspiracji klientek w kwestii doboru ubrań i dodatków do nich. Regularnie publikuje profesjonalne zdjęcia oraz relacje. Każda publikacja jest opatrzona przemyślanym zestawem hashtagów #.

Sklep Tadeusza ma coraz więcej klientek, jego marka jest coraz bardziej rozpoznawalna. Zadowolone klientki chętnie umieszczają opinie o sklepie, co buduje zaufanie do biznesu Tadeusza.

Tadeusz już wie, że działania w Internecie wspierają jego biznes. Z tego powodu przymierza się do zainwestowania w płatne reklamy. Jednak te działania powierzy profesjonalistom, którzy zainwestują jego pieniądze w reklamę tak dobrze, jakby lokowali swoje własne środki.