Landing Page – co to jest? Do czego służy?

Czym jest Landing Page i jakie spełnia zadanie? Gdzie można go wykorzystać i jakie przynosi korzyści dla Twojej firmy. Właściwie nie tylko firmy, ale potraktujemy go jako narzędzie do pozyskiwania potencjalnych klientów.

Strona internetowa jest? Jest!
Blog jest? Jest!
Newsletter? Jest!

Landing Page? A co to?

Tak najczęściej reagują nasi klienci. 

Nazywam się Mateusz Leman i w tym krótkim artykule powiem Ci o znanych mi Landing Page’ach oraz ich zastosowaniach. Landing Page to nic innego jak prosta strona internetowa, która ma proste zadanie i zgodnie z zasadą WIN-WIN – daje korzyść obu stronom. 



Landing Page jako Lead-Magnet

Lead .. co? Lead-Magnet – czyli dajemy jakąś wartość, w zamian za np. adres mailowy. No ale kto czyta teraz maille! Znam osoby, które dzięki kursowi mailowyemu, zarobiły 6-cio cyfrowe kwoty.  Wszystko zależy co w nich piszesz. Jako właściciel JDG otrzymuję mnóstwo pozytywnych odpowiedzi na maile, które wysyłam. Przekazuję wartość i przydatne wskazówki osobom, które zapisały się i odebrały mojego e-booka.

Tutaj możesz go sprawdzić >>> www.mate-marketing.pl/e-book

Zanim jednak przejdziesz i odbierz go, przeczytaj artykuł do końca. Moim Lead-Magnetem, czyli wartością którą chcę się podzielić jest interaktywny e-book. Zawiera on informacje gdzie i jak tworzyć grafikę na swoje Social Media, z jakich narzędzi warto skorzystać (ba! darmowych narzędzi).

Rodzi się tutaj pytanie. No dobra.. gość daje coś za darmo, daje wiedzę za darmo, tylko po co?

Właściwie to lubię pomagać, a docelowo chcę stworzyć własny kurs on-line no i taka baza posłuży mi do przeprowadzenia ankiety, interakcji, poznania nowych osób – kto wie? Może jakiś wspólny biznes?

E-book to jeden z kilkunastu rodzajów Lead-Magnetu – jakie są pozostałe? 

9 pomysłów na Lead Magnet

  1. Kurs emailowy – Zamiast wysyłać materiały w ramach kursu za jednym razem, możemy wysyłać lekcje po kolei mailem,
  2. Infografika – WIele osób je lubi, szybko przekazują kluczowe informacje na dany temat, 
  3. Kalendarz lub planner – bardzo skuteczne lead magnety, szczególnie uwielbiane przez kobiety, zwłaszcza na początku roku
  4. Arkusz kalkulacyjny – Może wydawać się dziwne, ale również niektóre branże chętnie je pobierają i z nich korzystają, głównie jeśli chodzi o finanse,
  5. Checklista / ściągawka – Szczególnie przydatne po webinarze/szkoleniu czy warsztatach jako zadania do wykonania dzięki uzyskanej wiedzy,
  6. Ebook – Właściwie są dużo bardziej wartościowe niż infografiki czy ściągawki – są tak postrzegane,
  7. Bilet na wydarzenie – Zapisz się na stronie, bilet wyślemy na Twój adres e-mail
  8. Webinar – Oferujesz rozwiązanie jakiegoś problemu i pokazujesz jego rozwiązanie podczas webinaru online (ps. warto zastanowić się nad stworzeniem kursu dzięki feedbackowi, który zbierzemy podczas webinaru)
  9. Newsletter – O tym wspomniałem wyżej, gdzie zachęcam Ciebie do odebrania mojego e-booka o tworzeniu grafik i narzędziach, które Ci w tym pomogą. 

Landing Page jako strona z ofertą

To nic innego jak strona, przeważnie one-page – czyli bez zakładek, gdzie jest oferta zakupowa lub inna akcja do wykonania. Przeważnie zawiera takie elementy jak: 

  1. Co daje nasz produkt/usługa
  2. Dla kogo jest oferta/produkt
  3. Jaka jest zawartość
  4. Krótko o autorach/autorze
  5. Dlaczego powstał ten produkt/usługa
  6. Recenzje czytelników (social proof)
  7. Gwarancja
  8. Oferta kupna – tutaj przeważnie w 2 lub 3 wariantach

Landing Page jako strona zapisu na Webinar

Również prosta strona, która zawiera informacje o czym będzie webinar, o czym się dowie potencjalny zainteresowany, co może realnie się nauczyć/dowiedzieć. 

Jak wygląda struktura Landing Page?

Wszystko zależy od tego jaki mamy cel. Jest wiele “smaczków”, które potrafią przełożyć się na konwersję, czyli zapis/pozostawienie maila. Podpowiem, że liczy się cały przekaz począwszy od samej reklamy, po nagłówek. 

Musimy wiedzieć, że ktoś ma “jakiś” problem, a my potrafimy go rozwiązać. 

Kończąc – kilka słów od Mateusza

Landing Page to tylko jeden z elementów całej układanki i można go wykorzystać na wiele różnych sposobów. Świetnie sprawdza się w połączeniu z reklamami Facebook Ads lub Google Ads.
Dzięki, do usłyszenia, Mateusz!
Zajrzyj na mojego Instagrama >>> https://www.instagram.com/mateuszleman/