Feed. Czyli czym “karmić” Instagrama.

Wszystkie żyjące istoty na świecie potrzebują pożywienia. Rośliny, zwierzęta czy ludzie nie żyli by gdyby nie pokarm, który dostarcza im energii. Nie inaczej jest w przypadku portali społecznościowych, które odżywiają się treściami, które zamieszczają w nich użytkownicy. Gdyby nie twórcy, którzy kreują swoje contenty – social media nie istniałyby w ogóle. 

Jednak należy zastanowić się jak dopasować treści do poszczególnych portali społecznościowych. Dziś skupimy się na Instagramie. Z tego portalu na świecie korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie. Musicie przyznać jest to imponujący wynik. Dlatego tak ważne jest, żeby firmy czy też osoby chcące wypromować swoje usługi czy produkty zauważyły jeden istotny fakt, a mianowicie – Instagram = zdjęcia/grafiki. 

Aby zatrzymać użytkownika na swoim profilu trzeba zwrócić szczególną uwagę na to jak wygląda nasz profil i jego feed (wizualna szachownica, którą widzą użytkownicy wchodząc na profil). Zainteresowanie Instagramowicza powinniśmy wzbudzić ładnymi zdjęciami czy też grafikami, które przyciągną uwagę i zachęcą do zapoznania się z treścią posta. Niestety, nieciekawe zdjęcie/grafika = mało wartościowy post, mimo że treść, którą zamieścimy w opisie będzie interesująca, rzetelna i dostarczy użytkownikowi nowej wiedzy na określony temat. Dlatego tak ważne jest żeby zdjęcia/grafiki, które umieszczamy na swoim profilu stanowiły jedną, spójną całość. 

Pojawia się jednak pytanie – jak to zrobić? Oto kilka moich podpowiedzi. Należy wybrać 2-3 kolory przewodnie na naszym Instagramie i starać się wykorzystywać tylko te kolory przy tworzeniu grafik. Jeżeli zamieszczamy zdjęcia – wybrać mniej więcej 2 filtry, które będziemy używać i pilnować tego. Dzięki temu doprowadzimy do sytuacji gdzie nasz feed będzie prezentował się ładnie i będzie zachęcał użytkowników do zapoznania się z treściami, które zamieszczamy w opisie bądź też w karuzeli. 

Jednak o karuzeli i jej możliwościach opowiem Ci innym razem. 

Jeżeli wzbudziłam Twoją ciekawość i chęć rozwijania swojego Instagrama, ale nie do końca wiesz jak się za to zabrać – koniecznie odezwij się do Nas, a nasz zespół pokaże Ci jak ładnie i profesjonalnie może wyglądać Instagram. 

Do następnego razu, 

Kornelia.